Otvorenje izložbe povodom 20.obljetnice Labin Art Expressa "L.A.E. 1992.-2012."
15.8.2012. // Labin.com // Objavljeno u kategoriji Kultura
Tim svečanim povodom, u sklopu programa Dana Grada Labina te pod pokroviteljstvom Ivana Jakovčića, Župana Istarske županije, u petak 17. kolovoza s početkom u 21 sat Narodnom muzeju Labin biti će otvorena izložba fotografija/foto instalacija "L.A.E. 1992. - 2012.", a u subotu 18. kolovoza, tijekom Fešte grada Labina, Labin Art Express XXI će realizirati svjetlosnu instalaciju "L.A.E. FOREWER", pomoću koje će od 20:00 - 06:00 sati rudarski "šoht" u Podlabini povezati sa starim gradom Labinom.
Oba navedena programa ujedno će otvoriti i ovogodišnji, 12. po redu TRANSART - Istarski međunarodni transdisciplinarni umjetnički festival i laboratorij, koji će se od 17. kolovoza - 15. rujna osim u KuC-u "Lamparna" odvijati i u starom gradu Labinu u sklopu jubilarne, 10. Labin Art Republike.
Marianne Greber predstavljena je fotografijama umjetničkog projekta- instalacije „HERO XXI – foreplay“ Metal Gurua ( S. Švrljuga , D. Zahtila) realizirane 1999.g. u galeriji Magazin4, Bregenz (AT).
Specifičnost njezinog umjetničkog izraza je snažna ekspresivnost, pronalaženje neočekivanog i neotkrivenog u samom prizoru, često u ekspresiji lica, pokreta ili tijela čime cjelokupnom prizoru udahnjuje stanovitu dramatičnost i mističnost. Spontane i rađene iz različitih kuteva snimanja, često pomaknutih estetskih granica „uobičajenog i normalnog“, njezine fotografije dobivaju upečatljiv i izniman dodatni psihološki aspekt.
Marianne Greber, rođena 1963.g., živi i radi u Beču. Diplomirala je na Visokoj školi za umjetničku fotografiju Friedl Kubelka, te se 1990.-ih godina počela profesionalno baviti fotografijom. Radovi Marianne Greber bave se utjecajem seksualnosti, religije, rase i spola na izgradnju identiteta u političkom, povijesnom i/ili sociološkom kontekstu. Objavila je knjige fotografija „Sobredosis Cuba“ (2000./2001.) o mladoj generaciji na Kubi, „Sou Glamour“ (2008.), o transrodnoj sceni u Brazilu, kao i polu-dokumentarni film „Life in Between – Rio´s third gender“ (2008.), u koprodukciji sa austrijskom nacionalnom televizijom ÖRF. Izlagala je na brojnim samostalnim i kolektivnim foto izložbama u Austriji, Češkoj, Brazilu, SAD-u, Italiji, Južnoj Africi,… .Od 1996.- 2002.g. intenzivno surađuje sa Labin Art Expressom na projektu „HERO XXI - Underground City“
Matthias Olmeta predstavljen je ciklusom fotografija sa performansa „Ke-tama“ Metal Gurua (K. Farkaš, M. Savić, D. Zahtila,) izvedenog u galeriji cArgo, Marseille (FR), 1995.g.
Njegove fotografije snimci su lišeni svega suvišnog, a svojom kompozicijskom i grafičkom jednostavnošću i čistoćom uz maksimalnu redukciju svjetla, gotovo su intimistički prizor troje ljudi na nekom „tajnom neobičnom zadatku“. Njegove slike komorni su prizori naglašenog kontrasta svjetline i tamnog; na slici ne postoji ništa suvišno i gotovo da je naglašen otklon od svega što bi moglo smetati neobičnom triju. Princip „manje je više“ dobiva svoj puni smisaoni značaj i glavno je likovno obilježje cijelog ciklusa.
Matthias Olmeta rođen je 1968.g., a 1991.g. diplomirao je na odsjeku za vizualnu umjetnost Sveučilišta Santa Monica u Los Angelesu. Kao velikom putniku, iskustva stečena na putovanjima omogućila su mu da savlada različite fotografske tehnike. Danas, živi i radi u Marseilleu, te se prvenstveno bavi tzv. Ambrotype tehnikom, koja se sastoji od primjene negativa filma, snimljenog sa nedovoljnom ekspozicijom, direktno na staklenu ploču s kolodijem (vrsta laka), a zatim izbjeljenog. Rezultat tog postupka jest da se na crnoj pozadini slika pojavljuje kao pozitiv. Izlagao je na brojnim samostalnim i kolektivnim izložbama u Francuskoj, SAD, Engleskoj, Japanu itd.
Dobitnik posebne nagrade na Le Paris Photo 2010.g.
Rajko Tasić predstavlja se ciklusom fotografija snimljenih za Labin Art Express u svrhu sudjelovanja na kolektivnoj izložbi „Magazin im Magazin - vol.2“, u galeriji Magazin4, Bregenz (AT), 2002.g.
Njegov ciklus slika konstruktivistički je, u stanovitoj mjeri apstraktan ambijent „ Šohta“ kojeg karakterizira prevladavajući geometrizam uz vrsno naglašavanje skulpturalne ljepote objekta.
Nadograđujući prizor izabranom kompozicijom i kutom snimanja (često je to samo detalj objekta) dodatno ritmizira elemente konstrukcije isticanjem linija, igrom struktura i refleksijom prirodnog svjetla na samom objektu. Tim postupkom cijela konstrukcija postaje „živa“ emanirajući energiju koja u uobičajenim okolnostima ostaje neprimijećena.
Rajko Tasić rođen je 1954.g. u Rijeci. Potječući iz obitelji koja se cijeli život profesionalno bavila fotografijom, činjenica je koja je predodredila i njegov životni i umjetnički izbor. Od 1970. god. sustavno se bavi dokumentarnom fotografijom koja je često sastavni dio umjetničkog eksperimentiranja u crno-bijeloj fotografiji, ali i komercijalnom fotografijom namijenjenom široj publici.
Kao član Labin Art Expressa od 1992. god. redovito sudjeluje u njihovih umjetničkim projektima (Lisabon, Beč, Zagreb, Beograd, Sarajevo itd.), kao i u tiskanim publikacijama grupe.
Povremeno izlaže na samostalnim izložbama, a redovito od 1993.-1997. na kolektivnim izložbama „Cityvision-Stadtgesichte“ diljem svijeta (Austrija, Njemačka, Poljska, Cipar itd.)
Dobitnik je nagrade kulturne mreže Cultural City Network, Austrija, 1993.god.